Перше знайомство

Скачать: 

Компанія «Дебет Плюс» веде активну діяльність в організації підтримки користувачів ПЗ «Дебет Плюс V12». Наша команда прагне не залишати без уваги питання, що виникають при роботі з програмним комплексом.

На сайті:

  • розміщені навчальні матеріали по експлуатації системи:інструкції, відеоролики і найпоширеніші запитання, в яких відображені основні принципи роботи з програмою її функціональні можливості.
  • функціонує форум, де Ви можете обговорити питання, що виникли в процесі роботи з системою, з консультантами відділу супроводу та іншими користувачами.

Для більш оперативної обробки співробітниками «Дебет Плюс» питань, що надходять від Вас, просимо вказувати:

Наша команда відкрита для діалогу по поліпшенню функціональності системи. Свої побажання, пропозиції і зауваження направляйте за адресою debet@debet.kiev.ua.

  • версію програми «Дебет Плюс V12» (меню «Довідка»/«Про програму»);
  • СУБД: DERBY, MySQL або POSTGRESQL (пункт контекстного меню «Налаштування з'єднання» в розділі «Бази даних» на панелі управління системою);
  • якомога докладніше опишіть порядок Ваших дій, в процесі виконання яких виникли питання (куди заходите, що вибираєте і так далі).

Зміст

1. Мінімальні вимоги до комп’ютера

2. Встановлення і запуск програми

3. Вихід із програми

4. Основи інтерфейсу

5. Використання клавіатури

6. Використання миші

7. Робота з вікнами (вкладками)

8. Робота з меню

9. Робота з діалогами

10. Робота зі списками

11. Робота з системою допомоги

12. Перегляд відеороликів

13. Перегляд документації

14. Архівація даних

15. Протоколювання дій користувача

16. Оновлення програми

1. Мінімальні вимоги до комп’ютера

Програмний комплекс «Дебет Плюс V12» - кросплатформенна система, тобто може працювати з операційними системами Windows, Linux і т.д., а також при їх сумісному використанні.

Нижче приведені мінімальні вимоги до персонального комп'ютера:

  • операційна система Windows версії 2000, ХР, Vista або Linux ядро 2.6, бібліотека GTK 2.2;
  • процесор Celeron 1.7 Ггц, SempronDuron 1600+, Pentium IV або Athlon XP;
  • оперативна пам'ять 512 Мб (якщо Ви працюєте з Windows Vista, то 1 ГБ);
  • не менше 500 МБ має бути вільно на жорсткому диску.

Мінімальні вимоги до сервера (для мережевої версії):

  • двоядерний процесор;
  • оперативна пам'ять 2 Гб.

2. Встановлення і запуск програми

Для установки програмного забезпечення «Дебет Плюс V12» на Linux, необхідно просто розпакувати архів і запустити ярлик програми «DebetPlus».

Як здійснити установку програми на ОС Windows, детально описано в інструкції Установка програми «Дебет Плюс V12» для Windows.

Після інсталяції системи (для ОС Windows) на робочому столі повинен з'явитися ярлик з логотипом «Дебет Плюс V12» (якщо Ви поставили відповідну галочку при установці), а також відповідний пункт в меню «Пуск» системи Windows.

Особливості налаштування мережевої версії програми «Дебет Плюс V12» описано в інструкції Установка і оновлення мережевої версії програми.

Для того, щоб запустити програму «Дебет Плюс V12», необхідно виконати одну з вказаних нижче послідовних дій:

1. Зробіть подвійне клацання на ярлику лівою кнопкою миші або, клацнувши на нім правою кнопкою, виберіть пункт «Відкрити».

2. Натисніть кнопку «Пуск». У меню, що з'явилося, послідовно виберіть пункт «Програми» / «Дебет Плюс V12» / «Дебет Плюс V12» і клацніть на нім лівою кнопкою миші. Після вказаних дій на екрані монітору з'явиться завантажувальна картинка «Дебет Плюс V12».

При вході в програму система запитає логін і пароль. За замовчуванням в системі заведений користувач DPADMIN (без пароля) з правами адміністратора. При установці мережевої версії необхідно кожному користувачеві створювати окремий логін з паролем для входу в систему.

Докладніше про управління користувачами і групами читайте статтю в розділі «Статті для адміністраторів» - Адміністрування.

3. Вихід із програми

Вийти з системи можна, виконавши одну з нижчевказаних послідовностей дій:

1. закрити головне вікно «Дебет Плюс V12», натиснувши на кнопку «Закрити» (кнопка у правому верхньому кутку вікна )

2. натиснути комбінацію клавіш «Alt»+«F4»;

3. клацнувши в лівому верхньому кутку вікна на кнопку і вибрати пункт "Закрити";

4.вибрати пункт головного меню системи «Первинні документи» / «Вихід».

В кінці кожної з вказаних послідовностей дій з'явиться діалогове вікно з питанням: «Завершити роботу системи?». Для закриття програми натисніть на кнопку «Так».

4. Основи інтерфейсу

Головне вікно системи складається з головного меню, панелі інструментів і панелі управління системою:

Система умовно розбита на підсистеми, які працюють з єдиною інформаційною базою. Частина інформації є загальною для всіх підсистем, частина використовується тільки усередині деякої підсистеми. Перейти з однієї підсистеми в іншу можна за допомогою кнопок панелі управління системою.

Крім того, кожна підсистема має свою панель управління, на якій для зручності користувачів розташовані основні об'єкти, з якими можна працювати в даній підсистемі, при цьому над головним меню вказується назва активної підсистеми:

Для зручності роботи в різних підсистемах можна відкрити декілька вікон програми. Наприклад, Ви працюєте в підсистемах «Облік ТМЦ» і «Облік банківських операцій», де відкрито декілька документів і вкладок, щоб уникнути незручності з перемиканнями між підсистемами — відкрийте нове вікно системи ( меню «Сервіс» / «Нове вікно»), в одному вікні працюйте в підсистемі «Облік ТМЦ» в іншому - в «Облік банківських операцій». При цьому система зберігає зміни, внесені в будь-якому вікні.

Управління системою можливе за допомогою стандартної алфавітно-цифрової клавіатури і миші, при цьому користувачеві буває зручнішим і швидшим працювати з клавіатурою і мишею поперемінно.

 

5. Використання клавіатури

 

За допомогою клавіш клавіатури і комбінації цих клавіш можна дістати доступ і контролювати виконання будь-якої дії програми.

 

Для руху по списку:

 

Клавіша

 

Призначення клавіші

 

«Home»

переміщення на початок рядка

«End»

переміщення в кінець рядка

«Ctrl» + «Home»

переміщення на початок списку

«Ctrl» + «End»

переміщення в кінець списку

«Page Up»

переміщення на сторінку вгору

«Page Down»

переміщення на сторінку вниз

Стрілка вниз «↓»

переміщення маркера по списку на один рядок вниз

Стрілка вгору «↑»

переміщення маркера по списку на один рядок вгору

Стрілка вправо «→»

переміщення курсору по рядку на одну колонку вправо

Стрілка вліво «←»

переміщення курсору по рядку на одну колонку вліво

«Tab»

переміщення курсору на наступний елемент

«Alt»

активація пунктів головного меню

«Enter»

виклик контекстного меню або підтвердження вибору рядка

«$» («Shift» + «4»)

підрахунок сум по цифрових колонках для відмічених записів

«F3»

калькулятор

«F1»

отримання контекстної довідки

 

Для роботи з діалоговими вікнами:

 

Клавіша

Призначення клавіші

 

«Ctrl» + «Tab»

перехід на наступне поле вводу

«Shift» + «Tab»

перехід на попереднє поле вводу

«Tab»

 

перехід на наступне поле вводу, окрім багаторядкових текстових полів вводу

«Enter»

 

перехід на наступне поле вводу, окрім елементу управління - кнопка

«Ctrl» + «Enter»

 

збереження діалогового вікна (форми документа) — аналогічно натисненню кнопки «Зберегти»

«Esc»

 

закриття діалогового вікна без збереження — аналогічно натисненню кнопки «Відміна»

«F1»

виклик довідки

«Ctrl» + «PageDown»

переміщення між вкладками вперед

«Ctrl» + «PageUp»

переміщення між вкладками назад

«F4»

виклик довідника для вибору позиції

 


 

Для роботи із записами:

 

Клавіша

 

Призначення клавіші

 

«Insert»

додавання запису в список

«Alt» + «Insert»

додавання запису з копіюванням даних з поточного запису

«F4»

редагування поточного запису

«Shift» + «F4»

перегляд поточного запису

«Delete»

видалення поточного запису

«Ctrl» + «Delete»

видалення всіх відмічених записів

«Ctrl» + «P»

пошук проведення, відповідному поточному запису

«Ctrl» + «D»

пошук первинного документа по проведенню

«Ctrl» + «W»

закриття активного вікна

«Esc»

вихід з вікна введення інформації

 

Для пошуку і відбору записів у списку:

 

Клавіша

 

Призначення клавіші

 

«+»

відзначити поточний запис

«-»

зняти відмітку з поточного запису

«Ctrl» + «+»

відзначити всі записи

«Ctrl» + «-»

зняти відмітки зі всіх відмічених записів

«F7»

відбір, пошук інформації, яка відповідає умові (умовам)

«Shift» + «F7»

продовження пошуку

«*»

відбір, пошук інформації, яка відповідає умові (умовам)

«F5»

перегляд відмічених записів/повернення до режиму повного перегляду списку

«F8»

пошук по всій системі

 

6. Використання миші

 

Робота з мишею в деяких випадках значно спрощує і прискорює роботу користувача (наприклад, при виборі необхідного розділу меню).

При натисненні на праву кнопку миші відбувається виклик контекстного меню або ж виклик панелі управління підсистемою.

При натисненні на ліву кнопку миші відбувається вибір пункту меню або виділення елементу рядка.

При подвійному натисненні на ліву кнопку миші відбувається підтвердження вибору поточного режиму меню.

 

7. Робота з вікнами (вкладками)

 

Вся інформація в програмі виводиться на екран у вигляді вікон. Ці вікна багатофункціональні і незалежні один від одного (тобто Ви можете вивести на екран декілька таких вікон і працювати по черзі в кожному з них, активуючи вікно клацанням по його панелі). Тому назвемо їх вкладками.

 

1. Розташування вкладок на екрані

Розташування вкладок не є стаціонарним. Вони легко переміщуються на екрані монітора в зручне для Вас положення. Для цього достатньо, натиснувши і не відпускаючи ліву кнопку миші, «потягнути» за синю панель до вибраної сторони екрану до появи чорної стрілки.

Кожна вкладка містить на своїй панелі назву списку, що виводиться в ній. Вкладок може бути відкрито стільки, що вони не всі можуть поміститися на екрані монітора. Такі вкладки згортаються, а поряд з панелями видимих вкладок з'являється значок Show list (показати список), де цифра – кількість згорнутих вікон. При запуску значка відкриється список всіх відкритих вкладок причому приховані - виділені жирним шрифтом.

2. Робота з вкладками

Крім того, вкладку можна закрити, згорнути, розгорнути, користуючись відповідними значками на її панелі. Змінити розмір вкладки можна за допомогою миші. Для цього потрібно підвести стрілку миші до однієї з її сторін до появи подвійної стрілки, натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, змістити сторону вкладки до отримання потрібного розміру.

 

3. Робота з вкладками з декількох підсистем

Важливим моментом є те, що організація комплексу «Дебет Плюс V12» дозволяє одночасно відкривати декілька вкладок і працювати відразу з декількома об'єктами з різних підсистем. Якщо всі відкриті вкладки не можуть бути видимі одночасно, на екран виводиться їх перелік, і для переходу з однієї в іншу досить вибрати її із списку клацанням миші. Таким чином, користувач може сам регулювати кількість і розташування інформації, що виводиться на екран.

8. Робота з меню

Основні типи меню

У системі «Дебет Плюс V12» використовуються декілька типів меню: головне (спадаюче) і контекстне (спливаюче) меню списку.

Головне (спадаюче) меню

Спадаюче меню використовується в кожній підсистемі комплексу «Дебет Плюс V12». У цьому меню містяться основні операції для управління підсистемами, тому друга назва даного типу меню - головне меню. Головне меню умовно можна розділити на дві частини: перша частина - горизонтальна, друга - вертикальна.

1. Техніка роботи з горизонтальною частиною меню.

Клавіатура. Для переходу в горизонтальну частину головного меню, під час роботи з будь-яким списком використовується клавіша «Alt». Для того, щоб перейти до іншого пункту головного меню використовуються клавіші «» і « ».

Миша. Курсор встановлюється на необхідному пункті головного меню і виконується клацання лівою кнопкою миші.

2. Техніка роботи з вертикальною частиною меню.

Під кожним пунктом горизонтального головного меню розташовується вертикальна його частина. Вона є списком операцій, які відносяться до даного пункту меню.

Клавіатура. Для вибору необхідної операції вертикальної частини меню використовуються клавіші « » і « ».

Миша. Для вибору потрібної операції у вертикальній частині меню потрібно встановити курсор на необхідній операції і виконати клацання лівою кнопкою миші.

Контекстне (спливаюче) меню

Контекстне меню використовується для роботи з інформацією із списків і є переліком операцій по роботі з даними із списків.

Техніка роботи з контекстним (спливаючим) меню.

Клавіатура. Контекстне меню викликається в режимі перегляду списку натисненням клавіші «Enter». Вибір необхідної операції проводиться клавішами «», «». Підтвердження вибору проводиться натисненням клавіші «Enter».

Миша. Контекстне меню викликається в режимі перегляду списку натисненням правої кнопки миші. Необхідний пункт меню вибирається клацанням лівої кнопки миші.

Гарячі клавіші

Іноді, для швидкого вибору деяких операцій меню, можливий виклик по гарячим клавішам. Гарячі клавіші є комбінацією клавіш, натиснувши яку можна виконати операцію, не вибираючи її в меню за допомогою клавіш «», « », «», «» або за допомогою миші. Гарячі клавіші, які використовуються для вибору тієї або іншої операції, вказані праворуч від назви цієї операції. Наприклад, рядок піднімається на редагування гарячою клавішею «F4». У вказівці гарячих клавіш використовуються латинські букви. Докладніше дивіться в розділі «Використання клавіатури».

9. Робота з діалогами

Вибір необхідної операції меню, по суті, є командою для системи сформувати інформацію для виводу на екран. Перед виведенням результату на екран система може запрошувати додаткову інформацію для отримання формованих даних. Запит такої додаткової інформації називається діалогом. Діалоги можуть бути різними.


Розрізняють наступні типи діалогів:

Діалог параметрів розрахунку;

Діалог введення інформації в список;

Діалог відбору і пошуку.

Діалоги містять текст, що пояснює призначення даних, які вводяться, і поля введення даних. Діалог введення інформації в список, надалі, називатимемо макетом введення.

У системі «Дебет Плюс V12» поля введення даних в діалогах можуть бути неконтрольованими програмою (наприклад, найменування або сума, що вводиться користувачем) і контрольованими. Контроль значень, що вводяться, може здійснюватися деяким фіксованим (як правило, вказаним користувачем раніше) інтервалом допустимих значень або списком допустимих значень, який може поповнюватися користувачем в процесі роботи. Крім того, якщо інформація, що вводиться в діалозі макету введення не коректна (наприклад, Ви намагаєтесь ввести запис, який вже є в цьому списку), система не випустить Вас з цього поля, поки не буде введена коректна інформація. Після появи діалогу, користувач повинен ввести необхідну інформацію і підтвердити правильність введення або відмовитися від даної функції програми.

Техніка роботи з діалогом

Клавіатура. Діалоги, як правило, викликаються після вибору необхідної операції меню або натисненням клавіші «Enter» в режимі перегляду списку. При додаванні записів в режимі перегляду списку діалог викликається клавішею «Insert».

Переміщення по полях діалогу:

1. вперед — за допомогою клавіш «Tab», «Enter»;

2. назад — «Shift»+«Tab».

Переміщення курсору всередині поля діалогу:

1. «» — на один символ вперед ;

2. «» — на один символ назад ;

3. «End» — в кінець поля ;

4. «Home» — в початок поля .

Миша. Для переміщення по полях діалогу за допомогою миші потрібно зосередити покажчик миші в необхідному полі і натиснути ліву клавішу.

10. Робота зі списками

При виведенні на екран або друк практично вся інформація в системі «Дебет Плюс V12» представляється у вигляді списків. Залежно від того, в результаті яких дій користувача список з'явився на екрані, розрізняють три види списків: звичайні, списки вибору і внутрішні. Зазвичай список в системі має назву (заголовок), шапку, рядки.

Назва списку знаходиться у верхній частині списку. Вище за назву списку, над головним меню, вказується назва підсистеми, в якій був викликаний список.

Шапка списку. Списки в системі, як правило, відображаються у вигляді таблиць з декількох граф. Для зручності графи мають свої назви. Ці назви разом є шапкою списку. На малюнку виділені назва і шапка списку.

 

Рядки списку. Список складається з рядків. Всі рядки в список додаєте Ви самі, або ж вони можуть формуватися програмою в результаті розрахунків на підставі інформації, введеної Вами раніше.

Запис, на який вказує маркер, називається поточним. Маркер є виділеною кольором стрічкою, яка служить для вказівки, з яким записом списку Ви працюєте. Для руху маркера використовуються наступні клавіші:

1. « » - пересунути маркер на одну позицію вгору;

2. « » - пересунути маркер на одну позицію вниз;

3. «End» - пересунути маркер на останній стовпчик рядка списку;

4. «Home» - пересунути маркер на перший стовпчик рядка списку;

5. «Ctrl»+«Home» - пересунути маркер в початок списку;

6. «Ctrl»+«End» - пересунути маркер в кінець списку.

У різних списках можуть бути доступні різні операції. При роботі над рядками списку можуть проводитися наступні основні операції: додавання, копіювання, редагування і видалення рядка, пошук і відбір рядка.

Пошук і відбір рядків списку. Для зручності і швидкості роботи використовуються операції пошуку і відбору рядків списку, які викликаються в режимі перегляду списку за допомогою клавіш «F7» і «*», а також панелі швидкого пошуку. Докладніше про можливість відбору і пошуку розглянуто в інструкції Система пошуку в програмі.

1. Операції з одним записом списку.

Додавання записів. Для додавання запису використовується операція «Додавання» контекстного меню. При додаванні запису в список на екрані з'являється діалог для введення запису. У діалозі, що з'явився, заповнюються необхідні поля, внаслідок чого в список додається новий запис. Ця операція також може викликатися натисненням клавіші «Insert».

Додавання запису з копіюванням майже не відрізняється від простого додавання запису в список. Єдина відмінність полягає в тому, що діалог для додавання запису з'являється на екрані не порожній, а заповнений інформацією, відповідною тому запису, на який вказує маркер, що дозволяє зменшити об'єм роботи при введенні однотипної інформації. Ця операція може викликатися за допомогою натиснення комбінації клавіш «Alt»+«Ins».

Редагування записів. Для редагування запису використовується операція «Редагування» контекстного меню, клавіша «F4» або подвійне натискання лівої клавіші миші. При редагуванні запису списку на екрані з'являється діалог для зміни запису. У діалозі, що з'явився, змінюються необхідні поля, внаслідок чого в списку змінюється існуючий запис.

Видалення запису. Для видалення запису необхідно підвести маркер до рядка списку, який вимагає видалення, і скористатися операцією «Видалити» контекстного меню або натиснути клавішу «Del». Перед видаленням система попередить Вас про те, що запис буде видалений.

2. Способи формування груп записів

Ознакою того, що запис відноситься до групи, є символ «v» зліва від запису. Для того, щоб сформувати групу записів, використовуються наступні способи:

- Включення записів в групу

1.  Відмітка поточного запису за допомогою клавіші «+» або за допомогою миші. Використовується для відмітки одного запису;

2. Відмітка записів за допомогою клавіші «*». Використовується для масової відмітки записів по певній умові. Як використовується клавіша «*» дивіться в інструкції Система пошуку в програмі;

3. Відзначити всі записи списку можна за допомогою комбінації клавіш «Ctrl» + «+».

- Виключення записів з групи

1. Зняти відмітку з поточного запису списку можна за допомогою клавіші «-».

2. Зняти відмітку зі всіх записів списку можна за допомогою комбінації клавіш «Ctrl» + «-».

3. Операції з групою записів списку.

Видалення відмічених записів. Операція дозволяє видаляти групу помічених «v» записів. Ця операція проводиться за допомогою натиснення комбінації клавіш «Ctrl» +«Del».

Підрахунок сум. Ця операція дозволяє підрахувати суму по деяких з колонок для групи записів, наприклад по відмічених проведеннях. Викликати цю операцію можна, натиснувши правою клавішею миші на шапці стовпчика і вибрати пункт «Сума».

Друк списку. Якщо Ви хочете надрукувати не весь список, а його частину, то відзначте потрібні рядки і натисніть клавішу «F5». Після цього на екрані залишаться тільки відмічені записи.

4. Робота з різними видами списків.

Робота із звичайними списками. Прикладом звичайного списку може бути список проведень. При роботі із звичайним списком немає ніяких обмежень: Ви можете переходити в інші списки і повертатися назад, виконувати будь-які потрібні дії, не виходячи зі списку. Операції для роботи із звичайним списком знаходяться в спливаючому меню, яке викликається в режимі перегляду списку.

Клавіатура. Вище був приведений повний список клавіш, які використовуються при роботі з рядками списку.

Робота із списками вибору. Список вибору викликається при заповненні деяких полів діалогу для додавання записів і потрібний для вибору одного рядка з переліку. Наприклад, вибір потрібного контрагента при введенні накладної. З такого списку заборонений перехід в інші вікна і немає редагування за допомогою подвійного клацання миші, оскільки тут він рівносильний клавіші «Enter» і означає підтвердження вибору рядка списку. Клавіші, які використовуються при роботі із списком вибору, загалом, не відрізняються від клавіш, які використовуються при роботі із звичайним списком. Список вибору можна відкрити в двох випадках:

- вибір дати з календаря;

- вибір інформації з довідника («Ctrl»+«Enter»).

Робота з внутрішніми списками. Внутрішній список є частиною деякої форми і існує тільки разом з нею, наприклад, список рядків товарів в накладній:

Клавіші, які використовуються при роботі з внутрішнім списком вибору, не відрізняються від клавіш, які використовуються при роботі із звичайним списком.

5. Робота із стовпцями списку.

Як поміняти послідовність колонок в списку. Станьте маркером на шапку будь-якого списку. Наприклад, в списку «План рахунків» виберіть пункт контекстного меню «Вибрати стовпці»:

Далі, зніміть відмітки з позицій які Ви хотіли б приховати, також за допомогою миші шляхом перетягування Ви можете поміняти стовпці місцями, потім збережіть вікно запиту.

Як зафіксувати колонку. Станьте маркером на шапку будь-якого списку. Наприклад, в списку «План рахунків», виберіть пункт контекстного меню «Завжди показувати». Вибрана колонка зафіксується на екрані і не буде зміщуватись при прокрутці, а ті колонки які знаходяться після неї, можна переміщати за допомогою смуги прокрутки або стрілкою управо.

11. Робота з системою допомоги

Для отримання довідки по системі достатнього натиснути на кнопку «Довідка ПЗ Дебет Плюс V12» на панелі управління системою:

Або ж вибрати пункт головного меню «Довідка» / «Довідка ПЗ Дебет Плюс V12» або натиснути на кнопку  на панелі інструментів. Також система оснащена контекстно-залежними підказками. Для виклику короткої інформації про будь-який режим роботи необхідно натиснути на клавішу «F1».

12. Перегляд відеороликів

Для перегляду відеороликів з сайту досить натиснути на кнопку «Відеоролики» в розділі «Довідка» на панелі управління системою:

Також можна вибрати пункт головного меню програми «Довідка» / «Відеоролики».

Для локального перегляду відеороликів необхідно завантажити архів із сторінки закачування сайту http://www.debet.kiev.ua/download/ і розпакувати його в каталозі DebetPlusV12\JDebet\Source. Таким чином, після натиснення на кнопку «Відеоролики» в розділі «Довідка» запускатимуться відеоролики, які лежать на Вашому комп'ютері.

13. Перегляд документації

Для перегляду документації з сайту досить натиснути на кнопку «Документація» в розділі «Довідка» на панелі управління системою:

Або вибрати пункт головного меню програми «Довідка» / «Документація».

Для локального перегляду документації необхідно завантажити архів із сторінки закачування сайту http://www.debet.kiev.ua/download/і розпакувати його в каталозі DebetPlusV12\JDebet\Source. Таким чином, після натиснення на кнопку «Документація» в розділі «Довідка» запускатиметься документація, яка лежить на Вашому комп'ютері.

14. Архівація даних

Важливим чинником при роботі з інформаційними системами є ризик втрати інформації при системних збоях. Тому, настійно рекомендуємо:

- регулярно проводити архівацію Ваших даних, раз на тиждень або після кожного великого введення інформації;

- тримати на носіях інформації декілька поколінь архівів, 3-5 штук за різні дати;

- не робити ніяких істотних змін даних таких, як чищення бази, видалення інформації за період, ущільнення диску і тому подібне без створення додаткового архіву;

- не створювати архіви на дисках, де встановлена операційна система і ПЗ «Дебет Плюс V12».

У програмі «Дебет Плюс V12» передбачена можливість автоматичної архівації бази даних і налаштувань із заданою періодичністю (за замовчуванням встановлений період 7 днів).

Також передбачено нагадування про архівацію системи. При кожному запуску програми з'являється наступне діалогове вікно:

Це нагадування можна відключити.

Для архівації бази даних можна також використовувати меню «Сервіс»/«Архівація даних» в підсистемі «Адміністрування».

Детальніше тема архівації даних розглядається в статті Архівація баз даних і в серії повчальних відеороликів: Архівація бази даних Дебет Плюс (MySQL) і Архівація бази даних Дебет Плюс (Derby).

15. Протоколювання дій користувача

У системі «Дебет Плюс V12» протоколюються зміни первинних документів і довідників аналітики. Редагування, додавання і видалення документів протоколюється окремо.

Кожна дія всіх користувачів в системі протоколюється і зберігається в історії. Можна проглянути історію змін як по кожному об'єкту окремо, так і по всій групі об'єктів за допомогою пункту контекстного меню «Історія»:

При цьому, в історії відображені всі дії, проведені з об'єктом (у колонці «Д» - дії):

А (add) — додавання;

Е (edit) — редагування;

C (сміттю) — копіювання;

D (delete) — видалення.

У будь-який момент можна проглянути, порівняти або відновити окремий об'єкт або групу об'єктів.

Докладніше про відновлення документів в програмі «Дебет Плюс V12» читайте в документації Можливості відновлення об'єктів в системі і дивіться відеоролик Можливості відновлення об'єктів в системі.

16. Оновлення програми

Програмний комплекс «Дебет Плюс V12» регулярно оновлюється у зв'язку з поліпшенням функціональності системи, а також у зв'язку із змінами в законодавстві.

Оновлення версії проводиться у декілька етапів:

1) Зробіть архів інформації до того, як проводитиметься оновлення версії;

2) На сайті «Дебет Плюс», на сторінці завантажування викладені оновлення. Для операційних систем Windows і Linux процес оновлення відрізняється.

Для того, щоб відновити версію ПЗ «Дебет Плюс V12» для Windows, скачайте файл для оновлення і запустіть setupdebetplusv12update.exe. Решту всіх кроків проходимо аналогічно, як при установці програми.

Для оновлення програми під Linux, досить скачати файл оновлення для Linux, розархівувати архів і вставити папки «configuration», «JDebet», «plugins» з архіву поверх аналогічних папок в старому каталозі «DebetPlusV12», заздалегідь видаливши стару папку «configuration»;

3) Запустіть оновлену програму «Дебет Плюс V12»;

4) Проведіть модифікацію структур баз даних. Для цього в підсистемі «Адміністрування» скористайтеся меню «Сервіс»/«Оновлення структур БД», залишіть всі галочки за замовчуванням і натисніть на кнопку «Почати». Вікно закриється автоматично після завершення модифікації.