з 1 січня 2012 року Податковим кодексом запроваджується обов’язкова реєстрація податкових накладних, у яких сума ПДВ перевищує 10 тис.грн., а також податкових накладних, виписаних при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній. З версії програми Дебет Плюс 12.0.49 реалізований експорт податкових накладних в формат xml для імпорту в програми податкової звітності M.E.DOC та OPZ.
Види документів, з яких можна експортувати данні:
податкові накладні видані (NV)
видаткова накладна (реалізація) (NK)
господарська операція (BS)
прибуткування ТМЦ (PN)
платіжне доручення вхідне (PV)
податкові накладні видані (NV)
повернення реалізованих ТМЦ (VR)
платіжне доручення вихідне (PP)
1. меню «Налаштування / Параметри системи»
На вкладці «Параметри системи» з’явився додатковий пункт M.E.DOC.На даній вкладці обов’язково потрібно вказати папку для експорту податкових накладних, вкажіть шлях на будь-яку папку, наприклад, C:\\Program Files\DebetPlusV12\export\tomedoc.
Папка, у яку експортуються файли *.xml, при кожному експорті документу/документів оновлюється, тобто у цій папці будуть лише щойно експортовані файли. Інші поля: форма оплати, назва та адреса своєї організації, заповнюються за бажанням. Якщо ці поля заповнені, то система інформацію братиме з цієї вкладки, якщо ні, то форма оплати – з вкладки «Податкові реквізити» (для всіх документів крім «Податкові накладні видані» (NV) у цьому документі є спеціальне поле), назва та адреса своєї організації – з картки своєї організації (Довідник 1: Свої організації).
2. Для кожного виду документу, з якого експортуєте накладні, у папці можна зробити налаштування колонок (для зручності перегляду інформації).
контекстне меню на шапці таблиці / Вибрати колонки
У переліку колонок з’явилась нова колонка «Включ. до ЄРПН», яку рекомендую перенести на початок списку.
Для роботи з експортом податкових накладних в програми податкової звітності M.E.DOC та OPZ у контекстному меню з’явились пункти:
Експорт в M.E.DOC – використовується для експорту податкових накладних та експорту коригування з видів документів: «Повернення реалізованих ТМЦ» (VR) і «Платіжне доручення вихідне» (PP).
Експорт коригування в M.E.DOC– використовується для експорту коригування з документу «Податкові накладні видані» (NV).
Зняти ознаку експорту в M.E.DOC– використовується для того, щоб зняти галочку з поля «Включ. до ЄРПН».
Для того, щоб експортувати один документ, достатньо виділити його маркером і в контекстному меню натиснути «Експорт в M.E.DOC». Для експорту декількох документів - потрібно відмітити необхідні документи галочками. Для експорту всіх документів у папці – натисніть «ctrl»+ «+» (виділення всіх документів).
Після закінчення експорту, система покаже інформаційне повідомлення: шлях, по якому зберігає файли *.xml.
При формуванні файлу *.xml, в документах автоматично проставляються галочки «Включ. до ЄРПН». Дана ознака зникає при редагуванні документа, або ж можна зняти вручну через пункт контекстного меню.
Таким чином ви експортували документи. Далі, шляхом імпорту, можна завантажити ці документи в M.E.DOC або OPZ.
Реквізити своєї організації та реквізити контрагента (назва, інд. податковий номер, адреса (за умови правильно заповнених усіх полів), № св. про реєстрацію платника ПДВ –з картки своєї організації та картки контрагента відповідно.
З версії програми 12.0.50 з’явилась можливість встановлювати термін дії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ.
Якщо номер свідоцтва один і не змінювався, внесіть номер у відповідне поле, якщо ж, за певних обставин, № свідоцтва змінився, натисніть на кнопку і заповніть даний довідник: вкажіть № свідоцтва і період дії. При імпорті документа система «дивитиметься» на період дії свідоцтва і, в залежності від дати документа, підтягне правильний № свідоцтва.
Вид цивільно-правового договору – вкладка податкові реквізити пункт «Умова продажу» (для всіх видів документів крім «податкові накладні видані»( NV). В документі NV поле – «Вид договору».
Від і № договору – у документі «податкові накладні видані» (NV) дані імпортуються з спеціального поля «номер договору, від».
Для документів «видаткова накладна (реалізація)» (NK) діє умова: якщо договір вибраний в документі, то імпортуються дані договору, якщо договір не вибирали, то № і дата документу.
Для всіх інших документів, якщо договір не вибраний, то дане поле залишиться не заповнене.
Форма проведених розрахунків - у документі «податкові накладні видані» (NV) поле «Форма оплати», у всіх інших документах – вкладка «Податкові реквізити» поле «Форма оплати».
Особу, яка склала податкову накладну можна вносити 2 способами.
Спосіб 1. Стосується всіх видів документів, крім «податкові накладні видані» (NV).
В параметрах системи (меню Налаштування/Параметри системи/Параметри реєстрації /Журнал продажу) потрібно вказати відповідний довідник, наприклад, довідник персоналу.
В документах на вкладці «Податкові реквізити» в графі «Менеджер» виберіть з довідника прізвище відповідальної особи.
Спосіб 2. Налаштовується за допомогою додавання розширення. Застосовується для будь-якого виду документа.
Розширення можна додавати на вид документа, тоді воно буде застосовуватись для усіх папок (детальніше про те, як працювати з розширеннями, див. інструкцію «Добавление пользовательских полей - расширений»).
Дане розширення повинно обов’язково мати мітку MNG.
Зверніть увагу, розширення можна налаштувати двома способами: тип поля вибрати як текст, або як код з довідника аналітики.
Незалежно від обраного виду типу поля, в налаштуванні розширення можна статично вказати ПІБ відповідальної за реєстрацію податкових накладних особи. Як правило, реєстрацією податкових займається, в основному, одна особа. В разі, якщо податкову виписав інший працівник, при створенні документа значення в розширенні можна редагувати.
Якщо тип поля обрали «як текст»: вкажіть прізвище бухгалтера, який відповідає за реєстрацію ПН, у полі «Замовчення».
При обраному типу поля «код з довідника аналітики», виберіть код довідника, а також можна вказати і код працівника.